Rss

Pionierzy uprawy borówki w polsce.

Pionierzy uprawy borówki na terenie rzeczpospolitej polskiej już 30 lat temu stworzyli podstawy do budowania marki, tj. system opakowań, etykietowanie, co w tym okresie czasu było wyjątkiem wśród owoców. Niestety wzrost poziomu produkcji oraz zapotrzebowanie na masowego odbiorcę, a jednocześnie niekorzystne okoliczności stawiane przez sieci handlowe spowodowało stopniowe przekierowanie masy materiału z rynku krajowego na eksport – opowiada serwisowi www.sadyogrody.pl, Ireneusz Komorowski, prezes Stowarzyszenia Plantatorów Borówki Amerykańskiej. Jednak niestety to pośrednicy budują na Zachodzie własny system identyfikacji owoców. – W polsce kupując współcześnie borówkę, co najwyżej wiemy od kogo pochodzi, ponieważ każda niewielka plantacja etykietuje opakowania. To bardzo dobrze, ale bardzo trudno tu mówić o marce. Brak konsolidacji działań na rynku całkiem możliwe, że być spowodowany relatywnie dobrą do tej pory sytuacją gospodarstw. To prawdopodobnie się za niedługo zmieni oraz takie funkcjonowania będą konieczne. Polacy jak muszą to potrafią – dodaje ekspert.

Wiecej: borówka Chandler

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *